fredag 28. august 2009

Vi nærmer oss startskuddet

Først og fremst må jeg bare advare alle sammen: Piffi-krydder på havregrøt er absolutt ingen suksess! Ikke spør hvorfor, men til mitt forsvar er Piffi-krydder farlig likt kanel.

I skrivende stund er det akkurat i overkant av 24 timer til jeg tråkker i gang på årets Birkebeinerritt. 94,6 km fra Rena til Lillehammer. Jeg kjenner at spenningsnivået i kroppen er i ferd med å bygge seg opp.

kl 12.10 i morgen bærer det av sted med startnummer 17218 på sykkelen. For å få tilsendt mine mellomtider på sms kan du sende "Birken 17218" til 1980. Da vil du få tilsendt alle mine passeringstider og det koster totalt 15 kr. Les mer her.

Hvis du sitter på nett en lørdag formiddag/ettermiddag kan du følge med live her. (Denne fungerte ikke akkurat nå, men har gjort det tidligere i uken, og bør gjør det igjen i morgen.)

Årets Birken er altså et ritt på 94,6 km - 3,6 km lengre enn vanlig, fordi de har lagt om løypa inne i Rena. Alle deltakere må bære en sekk på minst 3,5 km under hele rittet, for å simulere vekten av kongssønnen Haakon Haakonsøn, som ble båret over fjellet av de to birkebeinerne Torstein Skjevla og Skjervald Skrukka i 1205.

Mer om rittet kan du lese her eller her.

Nå skal jeg sette meg på sykkelen og tråkke lett og rolig hjem til Ski. Greit å holde beina i gang. Hjemme hos mor vil det bli vasking og smøring av sykkel før Berntsen kommer og plukker meg opp i 14-tiden. Da bærer det opp til Rena og casa Eilertsen.

2 kommentarer:

  1. Dette blir spennende!! Skal følge med både her og der jeg :-)

    SvarSlett
  2. Bare meg igjen... Altså; nå har jeg sendt Birken 17218 til 1980 og jeg skal da få mellomtider tikkende inn på sms i morgen. Men disse tidene ville sagt meg mer hvis du hadde satt deg noen mål for antatt tid du vil bruke på de forskjellige distansene så jeg kan se om du er helt på bærtur eller foran skjema. Har du noen mellomtider?

    Ellers så satser jeg på at denne har blitt edru igjen til i morgen: http://www.sportsim.com/splitLive/dev/SplitLivePhp/splitLive.php

    SvarSlett