lørdag 29. august 2009

Vått, kaldt og nesten 10 mil til mål...

Våken og nesten klar for 9,46 mil med blodslit. Har begynte å dryppe litt utenfor vinduet igjen nå.. Kvikksølvet i gradestokken sliter i øyeblikket med å nå tosifra og det blåser lett fra sør.

I skrivende stund er det nøyaktig fire timer til startpistolen smeller for mitt vedkommende. Berntsen derimot har litt i overkant av en time på seg og ligger akkurat nå i senga og psyker seg opp med Nilsen, Holm, Fuentes og Lind.

Snart duket for dagens andre frokost - før det blir en tur bort i teltet for å kjøpe vanntette lange hansker. De vanlige sykkelhanskene er veid for lette i dette ruskeværet..

Hvordan beina her i gården er i dag, er ikke lett å si ennå, men tror de skal fungere ganske greit. Nå krysser vi fingrene for et lite glimt av sol før start i hvert fall.

VGTV skal visstnok sende live fra årets birkebeiner. Hva de sender og hvordan det blir er jeg usikker på, men ta en titt her.

Etter litt grundigere leting, ser jeg at de sender direkte fra kl 09.00. VGTV kan du se her.

Husk også at NRK1 sender fire timer direkte på tv fra 12.00 og direkte på nett-tv på nrk.no fra 09.00.

For de som vil følge Berntsen og meg via sms eller live så har jeg beskrevet hvordan man gjør det i denne artikkelen. Berntsen har forøvrig startnummer 7702 og starter 09.30.

Jeg kommer til å legge inn et blogginnlegg til før jeg drar ut på tur. De raskeste oppdateringene får dere likevel ved å følge med på Twitter-siden twitter.com/birkenalex
Skal prøve å få sendt en sms jevnlig, men hvis det pøsregner så sier det seg selv at det ikke er noe sjakktrekk å dra frem telefonen.

2 kommentarer:

  1. Gått å høre at sykkelen er velsmurt og i fin form til turen den også. Det ble så intressant å følge med på BirkenAlex her på morningen at to omganger med rundstykker til frokost ble ordentlige brunsvidde og røyken ligger som Kollentåka her på kjøkkenet. Lukter skikkelig svidd. Det håper jeg det gjør for deg også i dag. Husk tiden 3.54.27 om det er meg du vil be ut på middag. Trå Til!

    SvarSlett
  2. Her på Ski er det 16 grader, sol og litt vind. Perfekt gressklippevær! Fra kl. 12 ser det greit ut for Rena også. Blir bra dette her - kjør på med havregrøt! Nå skal Berntsen etter planen være ute i løypa så da er det bare å følge med :-)

    SvarSlett