onsdag 5. august 2009

Bysykkel + trikkeskinne = stygge fall

Jeg kan faktisk ikke huske sist jeg falt av en sykkel, men gårsdagens kombinasjon av lettere dumhet, duskregn og sykkelhjul som passer utmerket godt nede i trikkeskinnene, resulterte i en kjempevelt!

Litt for sent ute, som vanlig, var jeg på vei ned Frognerveien da jeg skulle krysse skinnene. "Dette er ingen god idé" tenkte jeg i det jeg vrei på styret - og jeg fikk selvfølgelig rett! Normalt ville det vært en enkel sak å holde seg stående, men med regnvåte trikkespor i en venstresving, i nedoverbakke, så var det egentlig bare snakk om hvor stygt fall det skulle bli.

Heldigvis slapp jeg mye billigere unna enn både Arvesen og Jens Voigt, men det skal sies at det likevel ikke er spesielt moro å skli på ryggen/rumpa nedover en folksom gate midt i rushen.

"Sykkelen er lett og praktisk med 4 gir, bagasjebærer på styret og justerbart sete som gjør at de aller fleste vil kunne trives med sykkelen. Hjulene på sykkelen er i tillegg såpass brede at det ikke lar seg gjøre å skli ned i trikkeskinner. Dette gjør sykkelen trygg og konfortabel å sykle på." står det skrevet på Oslo Kommunes side om bysyklene.
Vel.....

Utegjestene på Lille Andys pub fikk seg i hvert fall litt ettermiddagsunderholdning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar