torsdag 27. august 2009

Tåke i Kollen




Under 48 timer igjen til startskuddet går på Rena nå og for første gang på mange år kjenner jeg at jeg grugleder meg til å delta på et idrettsarrangement.

Er fremdeles urutinert i sykkelfaget, og aner lite om hvordan jeg skal prikke formen. Hadde et par sykkelturer tidligere i uken, men har de siste to dagene tatt det veldig lungt. Satser på å få igjen i form av overskudd lørdag - viktig å ikke trene for hard inn mot ritt, er det ikke det man sier?

Uansett så er det også en idé å holde beina igang, så man må finne en balansegang. Derfor ble det et lett styrketråkk opp til Tryvannstårnet i dag. Tenkte samtidig å gi dere et bilde av hvordan det går med byggingen av den nye hoppbakken i Holmenkollen - dere kan jo ta en titt på videoen øverst og se hvordan det gikk... De kan inveserte i så flott bakke, kostbare vindskjermer og ekslusive tribuner de bare vil - tåka kommer til å ligge like tjukt hver Kollensøndag uansett.

Ta en titt på Twitter-siden og se bilde fra Tryvannstårnet.

Uansett, opp til Tryvann gikk det forholdsvis greit. Nedkjøringen bød derimot på flere utfordringer. Vind, regn og tåke gir sjokkerende nok dårlig sikt. Når brillene i tillegg streiker og vannspruten står fra forhjulet og rett opp i ansiktet, kan man bli fristet til å drømme om litt bedre vær mellom Rena og Lillehammer lørdag...!

Oppfordrer fremdeles alle til å bli med på min egen Birken-konkurranse.

All nødvendig info om rittet kommer i morgen.

Ta forresten også en titt på disse to artiklene:

Aftenposten - Hva ville du gjort? Kanskje dette er min måte å kunne få en pust i bakken, uten å tape tid på det..

Dagbladet - Sykler fortere enn døden Bra mann! Stor respekt for hans innstilling.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar