fredag 28. august 2009

Siste hånd på verket

Som dere ser så er startnummeret nå godt festet til styret og G-Sport-mekaniker Berntsen er godt i gang med å legge siste smøring på verket. Litt finjustering på gir og bremser trenges visst også, og Bernts gjør en strålende jobb her akkurat nå!

Ser også at noen av dere lurer på hvordan middagen til Eilertsen var, og da kan det bare sies med en gang at den var av ypperste klasse! Stekt kyllingfilet i ildfast form på en seng av tomater og rødløk, med smeltet ost? på toppen. Servert med pasta i pesto. Et klart terningkast 6!
Bilde av middagen uteblir dessverre, fordi jeg har glemt usb-kabel og mobilen er i ferd med å renne ut for batteri.
Nå sitter vi og spiser lettsaltet potetgull (Arne Post melder at dette er bra dagen før ritt) og drikker Farris med sitronsmak. Energibarer og energigel er kjøpt og lagt i sekken. Tror vi er rimelig klare nå.

Berntsen er først i ilden i morgen. Han har starttid 9.30 og sykler med startnummer 7702. Jeg starter 12.10 og har startnummer 17218.

For de som vil følge oss via sms eller live så har jeg beskrevet hvordan man gjør det i denne artikkelen fra i går.
Så forresten at muttern lurte på hvilke passeringstider jeg regner med. Jeg har sett meg ut en sluttid på rundt 4 timer og 30 min. Her kan man regne ut antatte passeringstider.
Noe som da vil se sånn ut:

Skramstad Setra 0:47:50 16.7 km/t (10.4 miles/hr)
Bringbusætra 1:34:37 17.3 km/t (10.8 miles/hr)
Kvarstad 2:37:51 21.3 km/t (13.3 miles/hr)
Storåsen 3:40:31 19.1 km/t (11.9 miles/hr)
Mål 4:30:00 29.1 km/t (18.1 miles/hr)

Nå begynte det forresten å regne her...IGJEN!!! Tror snart ikke det er plass til mer regn på Rena nå. Tunge grusveier gjør nok at jeg taper 15-20 min i morgen og...tipper jeg.
Nå skal vi prøve å komme oss i seng. Send inn spørsmål i løpet av kvelden/lørdag morgen om det er noe dere lurer på. Jeg prøver å komme meg på nett i 10-11-tiden i morgen.
PS! NRK1 sender fire timer direkte fra Birken i morgen. Fra 12.00 til 16.00. På NRK.no kan dere også se sending fra kl 09.00!

1 kommentar:

  1. Da gjenstår bare sånn ca å ønske begge to masse lykke til - dette blir helt sikkert en knallfin tur. Takk for tipset om NRK - I`m watching.

    SvarSlett