lørdag 22. august 2009

Jeg er blitt en av dem

Jeg er ingen toppsyklist, men jeg ser ut som en...

I en alder av 21 år er jeg blitt en av dem. En av de mennene i 40-årskrisa med sykkelutstyr som ikke engang er i nærheten av å samsvare med hvor god man er.

I lenge tid har jeg hånet disse mennene. Latterliggjort dem og gitt dem et overlegent blikk over skulderen når jeg har syklet forbi dem. For det finnes ikke noen bedre følelse når man er ute og sykler, enn å sykle fra folk som har det dyreste utstyret og tror de har bra tempo på sykkelen.

Men nå er det slutt. Nå er det jeg som kommer til å bli latterliggjort. Så sant jeg ikke begynner å trene skikkelig og sørger for at jeg aldri blir frasyklet. Og akkurat det er jeg usikker på om kommer til å skje...

En kollega i Aftenposten sa til meg tidligere i år at: "Så lenge du ikke har kjøpt deg sykkelbukse ennå så går det bra. Men den dagen du skaffer deg det - da blir jeg bekymra.."

Og nå har han grunn til å bli bekymra. I går gikk jeg til innkjøp av både sykkelbukse, sykkeltrøye, sportsbriller og en hjelm som er så dyr at jeg er dritredd for å falle av sykkelen og knuse den..

En uke før Birken ser jeg altså ut som en toppsyklist - men jeg er redd formen kommer til å avsløre meg...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar